AVIZIER

ROMEO SI JULIETA

 

”Romeo and Juliet : from tragedy to comedy” este un proiect eTwinning, având ID 183376, despre celebra piesă a lui Shakespeare „Romeo și Julieta”. Țările partenere în acest proiect sunt Turcia și România, respectiv 21 de elevi de la Abdulkadir Aksu Anadolu Lisesi, Teb Atașehir Anadolu Lisesi și Liceul Tehnologic Sebeș. La nivelul Liceului Tehnologic Sebeș, proiectul este coordonat de doamnele profesoare Sanda Negrea  și Câmpean Cristina.

Limba de comunicare și de interpretare a piesei este limba engleză.

Versiunea simplificată a piesei va fi studiată în timpul proiectului. Unele componente vor fi adaptate colectiv de elevii școlilor partenere. Elevii își propun să coopereze între ei și să vorbească despre personaje și setări. Se așteaptă ca aceștia să-și folosească abilitățile creative și să schimbe scenariul într-un mod care îl face o comedie. După adaptare, scenele piesei vor fi difuzate în limba engleză și se așteaptă ca elevii să-și împărtășească performanțele. După partajare, performanțele vor fi comparate.

În  acest proiect, elevii vor fi conștienți  de celebrul dramaturg Shakespeare și faimoasa sa piesă „Romeo și Julieta”

Ei își vor îmbunătăți limba engleză ca limbă străină și vor studia o lucrare literară în acea limbă. Ei vor re-scrie piesa , ceea ce înseamnă că își vor îmbunătăți abilitățile creative și va avea loc un schimb de bune practici cu ceilalți elevi ai școlilor partenere. Ei vor crea împreună  o nouă versiune a piesei și o vor interpreta  în clasele lor, astfel încât își vor arăta  abilitățile de utilizare a limbii engleze și actoricești. . Îi  va ajuta să-și îmbunătățească abilitățile de actorie și încrederea în sine. Elevii își vor compara toate interpretările  și își vor îmbunătăți abilitățile analitice.

Procedura de lucru presupune colaborarea între școlile partenere , existând activități planificate pentru fiecare lună. Prima etapă a proiectului include prezentarea școlilor, afilierea elevilor la proiect și discuții generale despre piesă. Etapa a doua include evaluarea piesei ,discuții despre personaje și interpretarea actului 1. Toate aceste activități, la care iau parte elevii, se desfășoară pe platforma eTwinning, sub supravegherea profesorilor coordonatori. În a treia și a patra etapă piesa o să fie adaptată , transformată într-o comedie. A cincea și a șasea etapă include interpretarea piesei modificate și compararea interpretărilor .

Rezultatele preconizate ale proiectului sunt realizarea, interpretarea și împărtășirea piesei create de elevi. Aceștia vor avea un spațiu public bine gândit și sigur, înregistrările fiind încărcate pe MyTwinspace.

 

Iuga Calin-Eusebio

Comenteaza

da click aici pentru a comenta

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *